/от дневния ред на кабинета/

Знаете ли, мнозина българи разчитаме на човека в аптеката, от която купуваме лекарства.
И не, за да спестим таксата при личния лекар, не защото не обичаме да чакаме на опашка. Разчитаме, защото… такъв е животът.
Моля ви, помислете си…спомнете си колко пъти сте отивали да попитате
Получавали сте отговор, нали?
Аз поне съм.
Жената, но която разчитам изобщо не подозира, че пиша тези редове. Казвам го, заради тези, които биха заподозряли, че имам някакъв личен интерес.
И не, не и` вярвам, защото ми прави лични отстъпки.  И защото ми спестява таксата за рецепта при личния доктор.
Не!
Личният ми доктор винаги отговаря на позвънявания. Часът е без значение. Фармацевтът ми – също.
Може и да съм късметлийка, че имам такива хора, на които да разчитам.

Повярвайте ми обаче, не става дума за някакви лични приятелства. Става дума за откровени и честни отношения.

Днес. Тук. Сега

Затова и се замислих защо….

Днес държавата  задължи фармацевтичните фирми да правят отстъпки при договарянето на цените със здравната каса. Това трябвало да улесни достъпа до лекарства и да намали цените им, според здравният министър Десислава Атанасова.
Дали?…
Така на пазара, държавата се опита да играе ролята на мечка, която сваля цените.

Промяна в наредба ще намали с 2 % надценките и на дистрибуторите на лекарства, и на аптеките.

Едва ли за вас е новина, че фармацевтичната индустрия отдавна наделя по ръст на печалбите над военната

Затова и се замислих…защо 2% заради по-ниските цени ще плащат едни от малкото хора, на които вярваме…и другите, чиито печалби вменяват вина на децата ни, ако теглят торенти например…или на родителите ни, защото търсят генерични лекарства…

Истината винаги е в подробностите

Само се замислете над това…

Те  купуват скъпо лекарство за 1000 лева, чакат превод от здравната каса два  месеца, срещу 2 лева за рецепта….2 лева за отговорност.

В същото време държавата е разпоредила… „аптеката трябва да се издържа със средна надценка по-малка от ДДС върху левовата равностойност“….,която никой не иска да намали

Замислих се утре, просто утре от кого ще купя лекарства…на кого ще вярвам?
Трябва да имаме на кого да се доверим, на кого да вярваме. Тъжната истина е, че трябва и да мислим за подробностите и да защитаваме хората, на които да вярваме.
Това е
Искрено се надявам утре да има откъде да си купя лекарства.

Не, не съм хипохондрик, омаян от личния си лекар и фармацевта.
Нормален човек съм
Не злоупотребявам с лекарства.
Ходя редовно на платени прегледи.
Но съм принудена да се оправдавам, за да кажа истината.
Истината, че на държавата и` стиска да скача на малките. Защо не скача на големите…на тези, дето печелят повече от производителите на оръжие…
Май е редно да ме обявите за непоправим идеалист.
Сигурни ли сте?!